Прев’ю Star Citizen
Star Citizen — це проект, який потрапив до Книги рекордів Ґіннесса, став рекордсменом Kickstarter і має захмарний бюджет, який на момент написання цієї статті сягає $99 132 838. То що ж у Star Citizen такого особливого та чи варто чекати її взагалі?
Усе починалося з малого
Star Citizen — це космічний симулятор, який розробляється Cloud Imperium Games Corporation. Цікаво, що розробники просили в спільноти доволі скромну суму, а гра спершу мала скаладатися зі сюжетної кампанії Squadron 42 та відносно класичного кооперативного і багатокористувацького режимів.
Зараз же Star Citizen містить модуль космічних боїв Arena Commander та перші зародки модуля постійного всесвіту. Також має з’явитися шетерна складова та соціальний модуль. Коли ці всі модулі будуть у належному стані, їх об’єднають у „постійний всесвіт“, що й стане оновленною мережевою складовою Star Citizen. Від своїх же планів розробники не відмовились, навпаки мультиплеєрний, та кооперативний режими, переросли у повноцінну гру.
То як так сталося, що Star Citizen так швидко отримала такий космічний бюджет? Причин було кілька. Перша — це головний керманич проекту Кріс Робертс, розробник дуже популярної серії космічних симуляторів Wing Commander. Друга — це масштаб гри та її увага до деталей. А ще у Star Citizen обіцяли дуже цікавий всесвіт і реалізм космосу.
Масштаби гри збільшувалися пропорційно до бюджету. Спершу це було масштабне розширення мультиплеєру, потім безліч нових специфічних кораблів, кілька нових зоряних систем. Розробка алфавіту та більш детальне доопрацювання культури інопланетян і багато іншого.
По суті зараз маємо виконані початкові обіцянки про кооперативний режим, та мультиплеєр, які були дані ще на Kickstarter-кампанії, але гра продовжує свій розвиток і далі.
Ніколи не сам
Уявіть, у вас є дослідницьке судно з мінімальною командою в 4 особи. Маєте два варіанти, або найняти NPC, або запросити друзів і роздати їм відповідні ролі. Один стане за навігацію, інший керуватиме розподілом енергії між системами, а ще двоє сядуть в оборонні турелі. У цьому полягає суть кооперативу у Star Citizen.
І це ще не повний перелік. У деяких кораблів є свої особливі посади. Наприклад оператор ремонтної установки, менеджер ремонтної команди. Стюардеса або стюард на пасажирському судні, яка пильнує за станом задоволення потреб пасажирів. Або ж оператор місцевого портативного адронного колайдера на окремих видах дослідницьких суден, від якого залежить якість дослідів тощо. Найбільше судно зараз вміщує до 15 активних гравців. І це ще не було згадано про штурмові, та десантні команди, адже гра окрім складової космічних боїв має і стандартну шутерну механіку. Яка корисна для захоплення ворожих кораблів та різних змагань.
Взагалі способів взаємодії між гравцями як в межах одного корабля, так і в межах всесвіту гри безліч. Взяти чужий корабель на абордаж і привласнити його? Будь ласка. Викрасти корабель іншого гравця? Нема питань. У вас, звісно, будуть проблеми зі законом і всі супутні приємнощі. Обурений власник навіть може запропонувати нагороду за вашу голову, і на вас почнуть полювати інші. Або ж ви можете взяти власника судна в заручники, а потім просто здати в підпільний шпиталь де його розберуть на органи. Немає людини — немає проблем. А гравець, якого ви „розібрали“, продовжить гру вже за нащадка свого попереднього героя.
Кораблі на кораблях, кораблями поганяють
Звісно, не всім до вподоби таке, хтось хоче, наприклад, більш мирного дослідження світу гри. А оскільки у Star Citizen нема універсальних кораблів і кожен має свої спеціалізацію та завдання, то для миролюбивих гравців теж знайдеться робота.
Не хочете воювати? Придбайте вантажнй корабель та станьте космічним далекобійником. Відкрийте СТО, придбавши ремонтну станцію. Придбайте польовий шпиталь, та дбайте про поранених бійців свого клану, або просто розбирайте інших на органи, чи переобладнайте його в нарколаболаторію.
Хочете великих швидкостей? Придбайте гонковий болід та змагайтеся з іншими гравцями на треках для перегонів. Або займіться пасажиро-перевезенням.
Крім того навіть військові кораблі мають певні недоліки. Якісь не можуть літати на далекі відстані, через малий запас палива. Інші — дешеві, та призначені, наприклад для піратства чи патрулювання, але з чисто бойовими суднами їм краще не зустрічатися. Є також кораблі, призначені для розвідки, шпигунства, дослідів, збирання та переробки сміття, бомбардувальники тощо.
Крім того, ви можете повністю налаштувати свій корабель під себе. Двигун, реактор, озброєння, багажний відсік, засоби для електронної боротьби, пристрої навігації — усе це та багато іншого можна замінити. Як кажуть розробники: „Немає ідеального корабля, є ідеальний корабель саме для вас“.
Або ж якщо ви зовсім не хочете брати на себе роль капітана власного корабля, то можете просто бути найманцем, або постійним членом команди корабля друга.
Модель поведінки корабля обраховується динамічно в залежності від ваги, силової установки, кількості палива в баках. Наявності вантажу в багажному відсіку, а також значну роль відіграє технічний стан. Пошкодження корпусу, впливають на безпечність здіснення маневрів. Пошкодження силової установки — на швидкість та маневровість. Пошкодження маневрових двигунів зменшує кількість допустимих маневрів та легкість їх виконання. Крім того при входженні в атмосферу механіка польоту змінюється. На вас починає діяти сила тяжіння. Хоча, на живих прикладах демонстрації цієї механіки поки що не було.
Ой, хто-хто у Всесвіті живе?
Світ Star Citizen — велетенський. На більшість планет можливо буде здійснити посадку, в грі кожна система та планета зроблені вручну, процедурна генерації практично відсутня. Масштаб всесвіту можна оцінити за допомогою зоряної мапи.
Окрім людей у Star Citizen присутні також раси Vanduul, Kr’Tak, Tevarin, Xi’An, Banu.
Люди
Постають у формі The UEE (United Empire of Earth) або Об’єднаної Земної Імперії, формування якої тривало з 2013 по 2942. Імперія інтернаціональна, побудована за принципом римської імперії. На чолі імперії стоїть імператор, який обирається раз на 10 років. Влада поділена між правоохоронцями, військовими та сенатом.
Vanduul
Войовнича гуманоїдна раса. Уперше проявили себе, напавши на колонію UEE в системі Оріон приблизно 250 років тому. Відтоді відносини з UEE не покращувались.
Домівка Vanduul невідома. Є припущення, що рідна планета Vanduul була знищена, внаслідок чого їх розкидало по космосу.
Суспільство має меритократичний лад, тобто високих чинів досягають найздібніші, діє принцип: „ти є тим, чого ти досяг“. Кожне угрупування Vanduul діє окремо та живе під наглядом вождя. Тому з дипломатичного погляду Vanduul не є одним цілим, що робить практично неможливим дипломатичні відносини з ними.
У Vanduul панує культ ножа, а також особливе значення має слово „Сам“. Коли особа даної раси досягає періоду статевого дозрівання (тобто їй виповнюється 14-15 років), батьки роблять своїй дитині ніж і виганяють зі сім’ї. Тому для кожного Vanduul ніж має особливе ритуальне значення, оскільки ним він здобуває собі ім’я.
У Vanduul немає грошей, або якогось принципу спадковості. Особу тут судять виключно по тому, чого вона досягла самостійно. Сама ж раса — це класичні мисливці-збирачі, дуже замкнуті, обмін люб’язностями для них є приниженням та неповагою.
У бою дуже жорстокі, невтомні та не мають ніякого жалю до ворогів.
Xi’An
Відносини між Xi’An та UEE розвивалися дуже бурхливо. Було кілька військових конфліктів. Хоча Xi’An мають дещо більш розвинуті технології, ніж UEE. Обидві сторони приблизно рівні технологічно. Саме розуміння цього аспекту оберігає їх від подальшої війни, яка може стати повноцінним знищенням обох цивілізацій.
Відносини між расами можливо назвати дружніми тільки зі сарказмом. Більше пасуватиме: „придивляються одне до одного“.
Домівка Xi’An невідома її не вдалося розсекретити.
Імперія Xi’An — це абсолютна спадкова монархія. Нинішній імператор править вже 200 років і ще пам’ятає війну з UEE. Xi’An — майстри дипломатії. Завжди стримані, завжди без емоцій і ввічливі, особливо з тими, кого вони не знають. Правда, якщо з представником цієї раси встановити теплі відносини, він почне проявляти свою емоційність.
У Xi’An є стереотип „ми проти них“. Вони завжди стануть на сторону свого побратима, якщо не буде проти нього чітких доказів.
Безрелігійні.
Banu
Якщо коротко — торговці до мозку кісток.
Рідна система — Baachus, принаймні так думає UEE, бо Banu влаштовують там свої „збори“, хоча це буває не часто. Точної інформації про свою домівку Banu не надають.
Язичники.
Політична система — республіка зі штатів планет, на кожній з яких — своя політична система.
Армія відсутня, є міліція на ротаційній основі, до якої інколи приймають навіть злочинців і яка пильнує за порядком в зоряній системі та за її межами.
Хоч на кожній планеті Banu свої культурні та законодавчі особливості, торгівля — це те, що об’єднує цю расу. Для них торгівля є грою. У Banu, як у Греції є все і це все можна придбати, якщо у вас є гроші. Звісно, такі расові особливості дуже приваблюють піратів.
Kr’Tak
Про цю расу відомо надзвичайно мало. Із наявних відомостей лише те, що вони знаходяться в далекому кутку імперії Xi’An, а також перебувають з ними у довготривалому військовому конфлікті, назва якому Духовна війна.
Tevarin
Перший ворог людства. Перше зіткнення сталося в 2541. Хоча Tevarin були технологічно відсталі від UEE, вони компенсували це тактикою та стратегією бою. Попри це Tevarin програли обидві війни, які вони розпочинали проти UEE. Внаслідок чого повністю злилися з населенням UEE.
Домашня система в минулому — Kaleeth. Тепер, внаслідок зміни людьми та подальшою колонізацією має назву Елізіум IV.
У минулому політична система Tevarin була чимось середнім між феодальним суспільством та олігархією, взагалі ця система дуже нагадує феодальну Японію. Усім правили військові, про них не забували навіть після закінчення служби. А єдиним способом зайняти вищий щабель суспільства була військова справа. Самі ж Tevarin не були войовничими, але шанували мистецтво війни.
Релігія базувалася на кодексі Rijora. Такий собі аналог японського Бушідо, в якому честь, вірність та обов’язок ставились понад усе. Порушення кодексу каралося вигнанням або смертю.
Після першої війни з UEE кодекс почав втрачати популярність, хоча війна все ще була можливістю повернути собі втрачену славу. Після другої поразки в війні деякі послідовники Rijora спробували втекти на Kaleeth, але згоріли в атмосфері. Більшість просто відмовилися від цієї релігії. Кульмінацією стала “Велика чистка” коли більшість Tevarin просто спалили всі свої священні тексти.
Армія відсутня Tevarin виступають як гарматне м’ясо в загонах UEE. Добровольців у армію дуже мало, більшість ідуть тільки через призов. Інколи Tevarin можуть зайняти в армії UEE більш пристойне місце, якщо здобудуть бойові заслуги.
Tevarin переживають гнів та відчай за те що їхня раса зникає. Більшість з них — це жорстокі вбивці й найманці. Від благородних воїнів не залишилося і сліду, а люди не бажають з ними контактувати, адже вважають їх цинічними та жорстокими.
Про можливість використовувати когось окрім людей в якості ігрових персонажів поки що невідомо. Проте вже на стадії альфи можливо використовувати інопланетні кораблі Vanduul та Xi’An, будучи при цьому представником людської раси.
Давним-давно у далекій галактиці…
Про атмосферу Star Citizen можна написати не одну окрему статтю. Увага до деталей у цій грі інколи вражає. Наприклад, кожний предмет, який ви зустрінете у всесвіті, виготовлений якоюсь компанією з цього всесвіту.
Кораблі у Star Citizen, як вже зазначалося, не є універсальними, а тому є чимало суднобудівних корпорацій, і кожна з них спеціалізується на конкретних кораблях для конкретних цілей.
Така сама ситуація і з виробниками спорядження, медикаментів зброї тощо. Кожен предмет має якусь історію походження, а не просто виник за бажанням дизайнера.
Усі пошкодження, отримані персонажем, залишать свій слід на майбутнє. Якщо ваш персонаж втратить кінцівку, її можна буде замінити на протез. Роздерли обличчя? Загоїться, але на ньому залишаться шрами. І таких дрібничок у грі дуже багато.
Щодо сюжету Squadron 42 відомостей дуже мало. Загалом ви будете проходити службу в армії на одному з військових кораблів. Відомо, що до створення Squadron 42 були залучені такі актори як: Ґері Олдман, Марк Гемілл, Сенді Ґардінер та інші. Повний перелік можете переглянути за посиланнями. Реліз Squadron 42 запланований на 2016 рік.
Спочатку було слово і слово було „ігролад“
У грі зовсім відсутній розвиток персонажів. Вміння вашого персонажа — це виключно ваша пряморукість та кмітливість і нічого більше. А тому всі гравці будуть в однакових умовах і все залежатиме тільки від їх навичок та здібностей, крім того гра допоможе здобути певні навички, які, можливо, пригодяться у житті.
Зараз весь ігролад — це лише космічні польоти в модулі Arena Comannder в одному з декількох режимів:
- Arena Commander Tutorial — воно ж навчання, якого раніше не було і розібратися було складно.
- Vanduul Swarm — як зрозуміло з назви, — протистояння хвилям ворожих Vanduul.
- Free Flight — вільний політ, літайте оптимізуйте керування під себе, звикайте до свого космічного судна.
- Murray Cup Racing — перегони, бажано мати гонковий болід, але на звичайних військових кораблях, якщо зняти з них зброю, теж можливо поганяти.
Крім того є багатокористувацькі режими:
- Battle Royale — бій кожен сам за себе.
- Squadron Battle — бій парами.
- Capture the Core — захоплення точки командою.
- Vanduul Swarm Coop — ті ж хвилі Vanduul, але з друзями.
- Murray Cup Racing — перегони з іншими гравцями.
З власного досвіду можу сказати, якщо ви грали в якісь авіасимулятори: DCS, IL-2 тощо і сподіваєтеся на те, що зможете успішно застосувати ці навички в Star Citizen, то маю вас розчарувати. Аби комфортно грати в Star Citizen перш за все, треба вміти швидко орієнтуватися в просторі, та мати розвинену дрібну моторику рук.
Хочу наголосити, що зараз йшла мова про модуль космічних польотів. FPS-модуль має бути подібним до серії ігор ARMA.
За все треба платити
Гравці мають безпосередній вплив на ігрову економіку, наприклад якомусь заводу не вистачає ресурсів. Система генерує завдання гравцям на їх видобуток та перевезення, або навпаки гравці продали так багато певного виду ресурсів, що ціни на нього обвалилися і він став коштувати копійки. І така ситуація унікальна для кожної зоряної системи.
У альфі економіка у зародковому стані. Зараз за зароблену в модулі Arena Сommander ігрову валюту можна придбати собі нову зброю, або якісь декорації в ангар.
Донат як такий відсутній. Хтось може сказати: “А хіба придбання нових кораблів за гроші не є донатом?” Ні, всі кораблі, придбані за гроші, не мають ніяких відмінностей від кораблів, придбаних за ігрову валюту. Понад те, всі кораблі, які можна купити за гроші, можливо також придбати і за ігрову валюту. Можливе також придбання ігрової валюти, але обмежену кількість на місяць.
Cама ж гра розповсюджується за допомогою ігрових пакетів, які можна придбати на офіційному сайті гри.
Тож чи варто чекати гру?
На жаль на теперішній стадії розробки Star Citizen більше нагадує, як це не дивно, — тест. Сам всесвіт перебуває в зародковому стані і лишень починає оживати у грі. Він порожній, якщо не рахувати локацію ArCorp, але та позбавлена інтерактивності та й квести відсутні. Єдина розвага — це модуль космічних боїв. Перші завдання з’являться вже в наступному патчі.
Когось відлякує нездійсненний на думку скептиків масштаб та дуже повільний темп розробки. Когось космічний за мірками індустрії бюджети, який щодня тільки росте. Але маємо концепт цікавого ґеймплею і всесвіту, у якому значну увагу приділяють деталям і який потроху перетворюється у повноцінну гру.
Попри всі позитивні сторони Star Citizen, оптимізація зводить все нанівець, бо вона просто жахлива. Навіть на сучасних ігрових машинах гра інколи не може видати повноцінні 30 кадрів за секунду, що вже казати про 60, які потрібні для максимально комфортної гри. І це я не кажу про проблеми зі з’єднанням та інші речі.
Хоч альфа-версії можна пробачити такі недоліки, але якщо в повноцінній беті ситуація не поліпшиться, то це може викликати дуже значні сумніви щодо проекту.
Попри все масштаб Star Citizen дійсно вражає. Будемо сподіватися, що як не ми, то наші нащадки побачать хоча б бета-версію гри.
Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA
На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!
Читайте також
Популярне
-
Valve показала Half-Life 2: Episode 3 й розповіла причини його скасування
-
Ubisoft поки не планує перекладати нові ігри українською
-
Доходи інді та високобюджетних ігор майже зрівнялися цього року в Steam
-
Dragon Age | Що було до Veilguard (UAGames)
-
Ghostwire: Tokyo та Witch It можна забрати безкоштовно в Epic Games Store